[PS2] POPS stuff & POPStarter

Discussion in 'Sony Programming and Development' started by krHACKen, Apr 10, 2013.

1. MoockyLoock

MoockyLoock Robust Member

Hmmm... english is known to be international and diplomatic language. And even if there is a lot of people speaking portuguese in the world, it will anyway be more useful to learn english, and no portuguese.
    I think that's why some asked you why you would not learn english.
    [/off-topic]

DaSA likes this.
  2. joseri

joseri Active Member

[off-topic]
    Eu respeito o seu pensamento, mas, eu penso diferente, o que faz você falar ou aprender inglês, não é que a língua é diplomática ou internacional. É o poder econômico ou influência que um país ou países tem no mundo, no caso USA ou outro país. Nada contra isso, mas, eu posso ter a minha escolha de não querer aprender inglês. No caso da pessoa que me fez a pergunta, ele não estava dando uma dica, ele estava impondo que eu tenho que aprender inglês, então eu respondi para ele, porque eu tenho que aprender inglês, porque você não aprende português.
    Atualmente, a CHINA está crescendo economicamente mais que outros países, e como consequência, também tendo mais influência no mundo, daqui a pouco, todos vão está falando Mandarim, só que eu vou falar a mesma coisa, se alguém me perguntar, se eu tenho que aprender Mandarim, porque você não aprende português. Eu não quero criar uma discussão com isso, este é só um pensamento pessoal, cada um faz o que quiser da vida.

Translated by Chrome

I respect your thinking, but, I think differently, what makes you speak or learn English is not the language is diplomatic or international. It is the economic power or influence a country or countries have in the world, if USA or another country. Nothing against it, but, I can have my choice of not wanting to learn English. In the case of the person who asked the question, he was not giving a tip, he was imposing that I have to learn English, so I answered for him because I have to learn English because you do not learn Portuguese.
    Currently, China is growing economically than other countries, and as a result, also having more influence in the world, soon, everyone will is speaking Mandarim, only that I will speak the same thing, if someone asks me if I have to learn Mandarim, because you do not learn Portuguese. I do not want to create a discussion about it, this is just a personal thought, each does what you want in life.
    [/off-topic]

Lucas1992 likes this.
  3. Sheff

Sheff Member

Спасибо, Вам за проделанную работу! Не бросайте разработку POPStarter. Удачи!

Thank you for your work! Do not throw the development POPStarter. Good luck !

4. MoockyLoock

MoockyLoock Robust Member

Just to be more precise :
    By telling you that english was international language, i was not considering economic aspect (even if youre not totally wrong).
    All main economic/scientific/technical/art/whatever researches are published in english. That's no luck for those not speaking english, but that's a fact.
    Even if the guy you're talking about was wrong about the way he says it, it's true that learning english would help you for your international forum experience.

5. gledson999

gledson999 Member

Bem, eu estava ontem vagando na internet quando eu encontrei um site chinês onde um programador fez várias ferramentas para o PopStarter e pelo que ouvi vários jogos funcionam com a seguinte técnica, mudar a região (Licença) da versão americana para a licença japonesa, ou seja rodar jogos americanos com a licença japonesa

Eu particularmente não testei, mas está aqui o site, mas o que me deixou intrigado é que o shenqifx alega que o Final Fantasy 8, Tekken 3 fincionam perfeitamente, alguém pode confirmar isso pra mim?
    http://wap.a9vg.com/thread-3422287-1-1.html

Code:
    英文名 版本 BIOS 模拟度 兼容性

G-Darius 美版 1001 100% 画面、音效均正常
    Dracula X RIP汉化版 1001 100% 画面、音效均正常
    Raiden Project 日版 1001 80% 画面正常,无声
    TEKKEN3 RIP日版 1001 70% 画面下半部分有花屏现象
    Rystorm 美版 1001 100% 画面、音效均正常
    Biohazard 2 美版 1001 100% 画面、音效、震动均正常
    Parasite Eve 2 日版 1001/3000 0% 美版bios无法启动,日版bios警告画面死机
    Kagero Kokumeikan Shinshou 日版 3000 90% 部分场景有拖慢现象
    Biohazard 3 日版 3000 100% 画面、音效、震动均正常
    Macross Do You Remember Love 日版 3000 100% 画面、音效均正常
    FF8 美版 1001 100% 画面、音效均正常
    Translation made by me:

Well, yesterday I was wandering the Internet when I found a Chinese site where a developer called Shenqfx made several tools for PopStarter and from what I heard several games work with the following technique by changing the region (license) of the American version to Japanese license, or is run perfectly with Japanese license

I not tested, but here's the site, but what intrigued me is that shenqifx claims that the Final Fantasy 8, Tekken 3 work perfectly, can anyone confirm this for me?

6. joseri

joseri Active Member

Se eu não estou enganado, isso não é para o POPStarter, e sim para o arquivo antigo “EXECUTE.ELF”.
    Sobre os jogos, se você traduzir com o tradutor, ele informa que o jogo “TEKKEN3” funciona, mas, com erros nos gráficos na metade da imagem para baixo (a mesma coisa que eu filmei e informei na minha lista), o “FF8” funciona normalmente, imagem e som, mas, sempre trava quando você vai editar o nome do personagem SQUALL na enfermaria ou na entrada da sala de aula (a mesma coisa que eu filmei e informei na minha lista).

Translated by Chrome

If I'm not mistaken, this is not for the POPStarter, but, to the old file “EXECUTE.ELF”.
    About the games, if you translate with the translator, it reports that the game “TEKKEN3” works, but, with errors on the graphs in the middle of the image down (the same thing that I filmed and informed on my list), the “FF8” functioning normally, image and sound, but, always freezes when you will edit the name of character SQUALL on the infirmary or in the entry of classroom (the same thing that I filmed and informed on my list).

7. GXB

GXB Active Member

FF8 did not work proprely since shenqifx did not test it for more than 10 minitues, which was confirmed by shenqifx himself later in another thread.
    And Tekken 3 has graphic errores according to shenqifx's Chinese description.
    Shenqifx's tool was based on POC of POPS, so its compatibilty is worse than latest WIP 05.

8. gledson999

gledson999 Member

9. gledson999

gledson999 Member

- I made a IGR screen for POPStarter in Portuguese and English
    - I made a TROJAN for use IGR on games that are the IGR such as Final Fantasy, then the game itself there is the IGR with commands L1 + L2 + R1 + R2 + START + SELECT, then I modified so that the igr the popstarter work with L1 + L2 + R1 + R2 + DOWN + X without need a 2nd Pad controller ;)

EDIT: Updated to insert french IGR - Request by AlGollan84
    English + TROJAN: Link
    Portuguese + TROJAN: Link
    Français + TROJAN: Link

Last edited: Jul 5, 2015
    Lucas1992, krHACKen and ElPatas like this.
  10. AlGollan84

AlGollan84 Spirited Member

Hello @gledson99.

Pourriez-vous faire le même "IGR Screen" Français en vous inspirant de celui qui est disponible dans le package de POPStarter rev13.

Je vous en remercie par avance.

Kind regards.

Algol "le papy".

PS : le IGR de POPStarter c'est L1+SELECT+START; ces 3 touches suffisent. Les 6 touches que vous citez c'est pour OPL seulement.

Lucas1992 likes this.
  11. gledson999

gledson999 Member

Hello @AlGollan84 sure i will do this:

I don't now you language, so translate this for me:

"Do you want to return to the Playstation®2 main menu?"

"Warning all unsaved data will be lost!"

"Press O to accept or X to cancel."

"Yes" "No"

EDIT:

If anyone want a IGR in you native language, send PM and i'll do this ;)

12. AlGollan84

Voici la traduction en Français des textes pour le IGR de "POPStarter rev13"

"Do you want to return to the Playstation®2 main menu?" ==> "Voulez-vous retourner au menu principal de la PlayStation®2 ?"

"Warning all unsaved data will be lost!" ==> "Attention, toutes les données non enregistrées seront perdues"

"Press O to accept or X to cancel." ==> "Appuyez "O" pour Accepter ou "X" pour Abandonner"

"Yes" "No" ==> "Oui" "Non"

Un grand Merci par avance pour votre travail pour la communauté PS1/2.

Cordialement (Kind regards).

13. gledson999

gledson999 Member

Updated my post. good luck ;)

14. Tao Pai Pai

Tao Pai Pai Member

gledson999
    Primeiro de tudo obrigado pelo IGR personalizado, mas acho que tem um erro em "salvo" ali não?

15. gledson999

gledson999 Member

Eu não percebi este errinho, mas valeu, foi atualizado :D

16. AlGollan84

Merci Gledson999 pour cet excellent travail. je vais immédiatement le tester.

Bon Dimanche.

gledson999 likes this.
  17. Waats

Waats Member

Hello.
    I just finished to setup my game room.
    Everything is now hooked up and I can finally power on my ps2 after several months :D

I am now using the latest POPStarter version (beta2). I can confirm you that the fix for Crash Bandicoot (the temple ruins level) is working on the pal version of the game.
    Thank you again for all your work

18. AlGollan84

Bon retour parmi nous Waats.

Merci à toi cher ami "Waats" pour cet excellent rapport. Tu sais que si tu testes d'autres jeux, les listes sont en attente des rapports de tous ceux qui veulent bien entrer leurs rapports au travers du formulaire qui leur est affecté.

À bientôt.

Algol "le papy".

19. Komotonoto

Komotonoto Member

Can someone please help me install this popsstarter for my ps2? I tried following the instructions on this website (http://ps2home.freeforums.net/thread/162/popstarter-13-wip-guide) but it does not work. I feel that somethings are left out or the tutorial is not explained well enough. If anyone can help me, I would gladly make a full (dumbed down) tutorial so that no one will need to ask questions anymore. I am currently using this for my ps2 hdd to run the psx games with the MYDUMP.BIN format [MODERATOR NOTE: link removed] . I also have a skype if anyone is willing to help me out, thanks.

Last edited by a moderator: Jul 10, 2015
  20. retro

retro Resigned from mod duty 15 March 2018

@Komotonoto - read the first post in this thread. It has links to tutorials. As per the request in that post, don't link to anything commercial.

A note to all - this is an English-language forum. If you have to post in a foreign language, provide a translation. Thanks to those who already have ;) Please bear in mind, everybody, that not all members have English as a first language and they may struggle to communicate effectively. Have patience with them. Conversely, it's fine if you want to translate through a machine, although it's never going to be perfect.

Share This Page